Cum și de ce să îți monitorizezi rezultatele la sală?

Salutare! În acest articol vei descoperi informații practice despre:

  1. Cum să îți monitorizezi rezultatele la sală (pașii exacți)
  2. De ce să îți monitorizezi rezultatele la sală (beneficiile)

So let’s have some fun!

Este foarte important ca atunci când începi să mergi la sală, indiferent că ai deja experiență ca practicant sau nu ai mai fost niciodată până acum, să stabilești un starting point, mai exact un punct în care te afli în acest moment, din punct de vedere al fitnessului.

Făcând acest lucru, vei putea să îți stabilești niște obiective clare, specifice și (foarte important) realiste.

Cum stabilești acest “starting point”?

Sunt câteva metode pe care le poți folosi (de preferat le poți folosi pe toate):

  • Poze într-o ținută cât mai sumară. Acest lucru te ajută să poți monitoriza vizual evoluția ta de-a lungul timpului. Este indicat ca pozele să fie efectuate atât din față, spate cât și din profil. De asemenea, este recomandat ca pozele să fie efectuate de fiecare dată aproximativ de la aceeași distanță (între tine și telefon/aparat foto) precum pe cât posibil în același loc și aceleași condiții de lumină.
 
  • Măsurători cu CM de croitorie. Aceste măsurători se fac în general la: gât, umeri, pectorali, abdomen, șolduri, coaspe și gambe. CM-ul se pune pe zonele cele mai proeminente ale mușchiului (spre ex. pe vârful bicepsului). De preferat ca măsurătorile să se efectueze atât când mușchii sunt relaxați, cât și când sunt contractați. 
 
  • Cântarul clasic. Problema cu acest tip de instrument, mai ales când nu este pus în context cu celelalte instrumente, este lipsa de specificitate. Cu alte cuvinte, dacă în urma unei diete drastice ai slăbit foarte multe kg într-un timp foarte scurt, poate părea un lucru bun, întrucât cântarul clasic îți indică un număr mai mic de kg. Însă, nu știi de fapt dacă ai slăbit din grăsime, apă, masă musculară, etc. Totuși, dacă este folosit alături de celelalte instrumente poate reprezenta un mijloc decent de măsurare a progresului. Câteva reguli simple: Folosește-l dimineața, pe stomacul gol și într-o ținută cât mai sumară.
 
  • Analizatorul corporală Tanita. Analizatorul corporal Tanita reprezintă un mijloc destul de eficient și avansat de monitorizare al progresului. Acesta folosește tehnologia BIA (bioelectrical impedance analysis). Practic, când te urci cu tălpile goale pe cântar, acesta te scanează printr-un curent inofensiv și insesizabil. Masa musculară, grăsimea corporală și oasele opun o rezistență diferită la curentul bioelectric și în acest fel coroborat cu celelalte informații (vârstă, gen, înălțime) acesta poate face o estimare finală și foarte exactă a corpului. Astfel că vei știi nivelul de masă musculară, grăsime corporală, oase, nivelul de apă, șamd. 
La Fit Sapiens beneficiezi în mod gratuit de o analiză corporală, de fiecare dată când achiziționezi un abonament.
 
Acum știi exact cum să îți stabilești “starting point-ul” tău și totodată ce ai de făcut de-a lungul timpului pentru a-ți monitoriza progresul.
 
Toți acești pași pot fi repetați o dată la 30 de zile.

Leave a Comment

Your email address will not be published.